Sport bezpieczny dla serca

Każdy sport jest dla serca dobroczynny, gdyż zwiększa sprawność naszego organizmu, pozwala walczyć z otyłością i zmniejsza poziom cholesterolu. Myśl o trenowaniu jakiegoś sportu z myślą o sercu pojawia się zwykle wtedy, gdy zaczynamy chorować na serce. W takiej sytuacji wykluczone są wyczerpujące dyscypliny sportowe, takie jak bieganie na długich dystansach, podnoszenie ciężarów czy długie mecze tenisa.

Stopniowy wysiłek fizyczny.

W przypadku poważnych dolegliwości sercowo-naczyniowych, wysiłek musi być podawany stopniowo. W pierwszej kolejności warto zacząć od marszu lub nordic walking, który stopniowo zwiększa wydolność naszego organizmu. Jeśli obawiamy się problemów z kolanami, wartościowe jest uprawianie jazdy rowerowej albo pływania. Bieganie skutecznie zmniejsza masę ciała i powoduje znaczną poprawę kondycji, jednak w przypadku chorób serca może spowodować niebezpieczne zwiększenie ciśnienia. Jeśli osoba chora nie lubi bądź nie ma możliwości ćwiczyć na dworze, warto zakupić albo rower treningowy, albo bieżnię.

Zapraszamy do współpracy!

Biuro
ul. Żniwna 3, 45-763 Opole Tel: 789 419 820
© Copyright Chroń serce 2021